Jag skriver...

tisdag 19 april 2011

Utrustningstest

Ikväll var jag och Jörgen ute på mörkerlöpning med en massa packning. Vi skrattade gott åt att det just varit kallt och mörkt nästan dygnet om i Sverige och när det väl är ljust och varmt så väntar vi ändå in mörkret och springer då.


Jörgen hade varit smart och packat med all den obligatoriska utrustningen som måste med på CCC, som han ska springa när jag springer UTMB. Jag hade bara fyllt min ryggsäck med lite kläder och vattenflaskor.
Ryggan satt jättebra och jag glömde nästan bort att den satt där.
Det kommer bli fler testspringningar. Kvällens pass blev endast 75 minuter med en halvfull ryggsäck. Det är stor skillnad att springa med en halvfull ryggsäck mot en tung och full ryggsäck. Eventuella skavsår kommer efter många timmar, så det gäller att bli ett med ryggan och prova ut all utrustning under lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar