Jag skriver...

måndag 4 april 2011

Nu är den här.

Ikväll kom Linas matkasse hem till mig. Den kom sent och jag hinner därför inte laga någon av maträtterna idag utan det kommer ske först imorgon. Det mest positiva var blandningen av middagar, samt att de valt ekologiska alternativ på många produkter. Bra!

Veckan matsedel kommer se ut som så här:
  • Kyckling med solrospestoströssel och spaghetti
  • Sydamerikansk chiligryta med svarta bönor och färsk koriander
  • Indonesisk köttfärslimpa med gurk-fraiche och ris
  • Fisksoppa med saffran och tomat serverad med baguette.
  • Fänkålsbrässerad fläskytterfilé med parmesandoftande potatismos.
En negativ grej var att det kom ett sms med att kassen skulle komma hem någon gång mellan 17-22. Tio på kvällen alltså! Vissa dagar sover jag vid den tiden. Att jag sen ska sitta hemma hela eftermiddagen och vänta in kassen känns inte kul alls. Det borde finns nån mer exakt tid de kan säga. En timme hit eller dit kan jag köpa, men fem timmar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar