Jag skriver...

fredag 29 april 2011

Jag vill...

... prova hoppa fallskärm.
... springa Stockholm Marathon.
... resa på solsemester med barnen.
... ha Ben & Jerry-glass, typ nu.
... springa, typ nu.
... prova Bikram-yoga efter att ha läst Mias blogg.
... lära mig mer om kroppen.
... träna mer alternativt
... springa fler storstadsmaror, New York tex

Det är mycket jag vill. Och det är bara jag själv som styr över vad som blir av.

Det är jag som bestämmer över hur jag gör valen i mitt liv. Val som formar mig som människa. Val jag har gjort som format mig till den jag är idag. Framtida val som kommer gå olika vägar, genom upplevelser och äventyr. Genom känslor, glada och mindre glada. Genom framgångar och motgångar. Det är genom dessa val som mina dagar fylls av händelser och minnen.

Jag väljer att se det positiva. Jag väljer att se utmaningar istället för problem. Jag väljer att se lösningar, inte frågor.

Vissa dagar är valet enkelt, andra dagar är det lite lurigare. Ibland gör jag fel val, ibland rätt. Det är det som är livet. Det är med hjälp av mina val som jag är den jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar