Jag skriver...

måndag 25 april 2011

Ett spännande samarbete

TEC Foto: Johan Stegfors X-Kross
Idag är första dagen på mitt nya träningsschema. Jag har skaffat mig en coach! Han har gjort ett träningsschema som jag ska följa från och med idag. Det ska bli enormt spännande och jag tror det kommer att bli väldigt bra.

Träningsschemat är uppbyggt för att jag ska vara väl förberedd för UTMB i höst.Coach tar också hänsyn till veckor som jag har barnen då möjligheterna till träning är mindre än på barnfria veckor.
Varannan vecka blir alltså lite tuffare och varannan vecka blir lite lugnare. Så har jag visserligen tränat fram till nu också. Men nu ska det bli lite mer annorlunda pass.
Jag ska också försöka få till en fin balans mellan träning och vila. Få till kvalitétspass och utvecklas som löpare.

Första veckan nu räknas fortfarande lite som återhämntningsvecka efter TEC och det blir inte så många mil. Jag har dessutom barnen och då vill jag givetvis lägga mer tid tillsammans med dom. Nästa vecka blir det en lite tuffare vecka.

Det här ska bli jättekul!

1 kommentar: