Jag skriver...

söndag 13 mars 2011

Makalöst!

Jag tänkte jag skulle jogga en tur idag. Lite för att vänja kroppen att jobba även dagen efter ett långpass och springa bort lite slagg. Jag har ägnat hela dagen åt mys. Sovmorgon, brunch, promenad osv.
Nu till kvällen skulle jag ta en tur. Sprang iväg och allt känns som vanligt! Helt galet! Jag sprang ju nästan 6,5 mil igår! Jag höll nere farten och pulsen. Hade en snittpuls på 135 och snittfarten låg på 5:32.

Vilken kropp jag har! Vad glad jag är! Jag är stark nu! GÖTT!!

Nu till veckan blir det mindre löpning och träning. Måndag ska jag vila och på massage. Tisdag blir det ev. en kort tur och likaså onsdag. Sen får vi se på torsdag. På fredag åker jag ju till Italien och Rom!!
Min sambo ska på kurs hela veckan så jag är ensam med barnen. Vi är även hundvakt till två hundar och en katt. Sånt gillar jag! Djur är underbara.
Men det betyder att min lunchrast inte kan ägnas åt löpning så mycket eftersom jag måste hem till hundarna. Och på kvällarna har jag ingen som kan titta till barnen. Så vi får se hur jag löser det men det ska nog gå på nåt sätt. Flextid är ju till för att användas eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar