Jag skriver...

fredag 4 februari 2011

Löpningens dag!

Imorgon är det Löpnings dag i Sverige. Hur kan man fira den som bäst? Jo, som löpare i första hand och som åskådare till andra löpare i andra hand, så klart.





 Det finns en dag för allt nuförtiden. Mammor, pappor, hjärtan, kanelbullar och nu löpning. Det sistnämnda känns som det bästa alternativet. Ett bra initiativ. Fram för mer fysisk aktivitet för människan. Vi är skapta för rörelse!

Dagens löppass blev inställt. Hade tänkt att flexa ut under lunchen men arbetsuppgifterna hopade sig och dagen gick snabbt. För snabbt. Det blev en återhämtningsdag extra. Jag lider inte, även om det rycker frenetiskt i springtarmen. Efter jobbet var det 19-års kalas och efter det är det badmintonträning för sambon. Jag får stanna hemma med barnen i soffan. Det är ju himla mysigt det med.
Men imorgon blir det springa av. Me like!

Det är nu 2 veckor kvar till Ultraeventet i Stockholm. En helg fylld av löpning, intressanta föredrag och träff med nya och gamla ultravänner. En helg jag verkligen ser fram emot. Men först är det Sälen som ska besökas under nästa vecka. Det blir skidmil, löpmil och utförsåkning med min älskling. Mys <3

1 kommentar:

  1. Åh, jag börjar nästan ångra att jag inte anmälde mig till ultraventet i Sthlm. Men det kändes lite dyrt och omständigt att börja flyga från Vasa :/

    SvaraRadera