Jag skriver...

måndag 7 februari 2011

Återhämtning

För en vecka sedan stapplade jag omkring på stela ben med ömma fötter. Idag springer jag lätt 15 km, pigg, glad i blötsnö. Det låter ju heltokigt men det är sant!

Det är helt makalöst hur kroppen fungerar och återhämtar sig. När jag för en vecka sen hade stela, ömmande lår och ont i min blåsfyllda fötter. Bara 7 dagar därefter springer (läs flyger) jag 15 km med stort leende på läpparna. Det är så underbart! Kroppen känns helt fräsch! Jag gillar min kropp! Den ställer upp på det jag vill och protesterar sällan.
Förra veckan då mina fötter svällde upp till dubbel storlek. Jag tänker så här; bara man har lika ont på båda sidor, man har ont i båda knäna, eller båda fötterna är svullna. Då är det inget alarmerande, ingen skada liksom. Det är bara överansträngning eller nåt annat "ofarligt". Jag är inte den som oroar mig. Det visade ju sig också att svullnaden försvann. :) Eller är man blåögd då?

Blåögd? Foto: Privat
Så här ser mitt upplägg ut för dessa två veckor:
Måndag: 15 km - check!
Tisdag: kort morgonlöpning och lite längre kvällslöpning
Onsdag: Morgonspinning och resa till Sälen på kvällen
Torsdag: Dag 1 på 10 km utmaningen dvs minst 10 km löpning. Och längdskidor eller utförsåkning
Fredag: Dag 2 på 10 km utmaningen. Och längdskidor och/eller utförsåkning
Lördag: Dag 3 på 10 km utmaningen. Och längdskidor och/eller utförsåkning
Söndag: Dag 4 på 10 km utmaningen. Och längdskidor och/eller utförsåkning
Om ett par dagar är vi där!
 Kommande vecka blir det löpning varje dag med avslutning av 10 km utmaningen och 2 ultrapass i Stockholm. Sen blir det ett par lugna dagar innan det är dags att ladda om för Öppet Spår helgen efter. Jag känner mig redo för dessa lite tuffa veckor, jag är motiverad, inspirerad och jag ser fram emot det. Då är det ju bara att köra på!

3 kommentarer:

  1. "bara man har lika ont på båda sidor" låter som en fantastisk måttstock! Jag kommer garanterat förhålla mig till den i framtiden.
    Lycka till på 10 km utmaningen också, jag joinar några dagar senare då jag befinner mig på en finlandsfärja de första dagarna.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, kunglig måttstock! Men du, TVÅ ultrapass i sthlm, ska vi på samma helg? Jag hade intrycket av att det var ett pass??

    SvaraRadera
  3. Men lite mer info och genomläsning av inbjudan igen så har du nog rätt. Det är nog bara söndagens pass som blir lite längre. :) Fel av mig.

    SvaraRadera