Jag skriver...

tisdag 15 februari 2011

10 snabba frågor

Miranda utmanar att skriva ner mina svar. De kommer här:

1. Vilken är din bästa löplåt alla kategorier?
Jag har nog ingen favoritlåt alls. Jag lyssnar på allt. Allt från schlager till hårdrock, ballader och punk. Men om jag är ute och springer just nu och Jay Smith's Lika a prayer kommer i lurarna så känns det riktigt bra.
2. Vilket är ditt bästa löparminne så här långt?
Täby Extreme Challenge 2010. Inga svackor bara styrka. Allt bara flöt på.
3. Vad brukar du äta efter passet?
Philura med F-musli Gold smakar otroligt gott tycker jag. Men jag äter vad som helst. Mackor, glass eller proteindrink. Allt går ner om det har varit ett långpass.
4. Vad vill du säga till dem som påstår att de inte springer för att bli snygga nakna?
Jag springer för att jag tycker om det. Det ger mig en frihetskänsla och jag mår jättebra av löpningen. Löpningen formar min kropp och jag gillar det.
5. Vilken är den vackraste plats du sprungit på?
Jag tycker att Sverige är fantastiskt vackert. En gnistrande vinterdag eller solig sommardag med gröna ängar. Natur och skog.
6. Vilka är dina löparmål för 2011?
Att komma i mål på UTMB.
7. Vilken är din största löpardröm?
Ett äventyr där jag transporterar mig med hjälp av mina ben. Att upptäcka nya platser varje dag.
8. Piffar du till dig innan du ger dig ut och springer? Och i så fall hur och varför?
Visst kollar jag i spegeln så jag inte skrämmer någon men ska jag bara springa en runda hemma så sminkar jag mig inte. Men om jag är sminkad så tvättar jag inte bort det innan en springtur.
9. Din favoriträtt?
Egna potatisklyftor och andra rotsaker som tillagats i ugnen tillsammans med något till. Helst inte kött. Det tycker jag inte så mycket om.
10. Din favoritsemester?
Just nu drömmer jag om Thailand. Nästa år... Barfotalöpning längs stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar