Jag skriver...

tisdag 4 januari 2011

Shit pomme fritt!

Jag vet inte hur jag ska klara mig ur detta. Mina fingrar bara knappade. Ensam. Mörker. Uppför, Stenigt. Brant. Nerför. Vackra vyer. En otrolig natur. En enorm upplevelse. Ett mål. Mitt mål. Jag har anmält mig till lotteriet till UTMB.

Jag har ju länge tänkt och funderat. Vägt mellan ja och nej. Är det verkligen värt all träning? Är jag beredd att satsa all tid som krävs? Orkar jag? Vill jag?
Ska jag göra det, ska jag göra det nu! Livet är för kort för att inte göra det man vill. Det är nu jag är som mest tränad. Det är nu jag har mina kvalificeringspoäng (som jag jagade i Norge 2010). Visserligen räcker de för start 2012 också men varför skjuta upp det? När min kompis Jörgen skickade in anmälan till CCC gjorde jag det bara. Jag anmälde mig!
Om jag kommer med så kommer min sommar präglas av backar. Det får bli löpning i slalombacken med rygga på ryggen. Det ska bli lite kul detta! Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot den 26 augusti. 166 km och 9500 höjdmeter.

Igår var det rekordtid på skidorna! Spåren var klockrena och trots att jag kände mig frusen och omotiverad när jag klädde om så susade jag fram i spåret. Det var så himla kul! Synd att det var min lunchrast annars hade jag gärna fortsatt en lååång bit till. Jag har aldrig åkt skidor så fort. Jag kände mig som Gunde Svan, typ ;D

Idag vräkte snön ner. Jag begav mig ut på ett lunchpass och vägen var täckt av 10 cm nysnö. Det blev ett steg fram och ett steg bak och två åt sidan kändes det som. Bra träning! Sånna pass stärker en sen när det bli barmark. Då går det lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar