Jag skriver...

fredag 21 januari 2011

Om en vecka...

Om en vecka sitter jag ensam i Finland. Om en vecka ska jag snart springa i ett dygn. Om en vecka är jag troligtvis lite nervös.

På fredag kl 16 lyfter planet mot Helsingfors. Det tar en timme att flyga dit. Jag landar strax efter 18, finsk tid. Då ska jag försöka ta mig till hotellet. Mikael Forsström kommer med samma plan och ska till samma hotell så jag hoppas kunna slå sällskap med honom. Sen blir det mat, uppladdning och koll på alla grejer innan det är natt-tajm.
Arlanda, snart är jag där igen. Foto: privat
Men först har jag en helg hemma med alla barnen. Jag tänkte springa både lördag, söndag och måndag och sen ev. vila helt. Jag har lite ärenden att fixa med under veckan så tiden kommer gå fort ändå. Jag ska på massage, till optikern och ev jobba lite extra länge på eftermiddagarna.

I morse steg jag upp 5,10 för att springa en runda. Månen lyste rund och det var klart och kallt. En sträcka har ingen gatubelysning men månen sken upp så jag såg ändå. Magiskt! Hela dagen har jag gått med ett leende på läpparna. Tänk vilken glädjespridare löpning är! I LOVE IT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar