Jag skriver...

torsdag 6 januari 2011

Avundssjuk

Aaaaaaavundssjuk, jag är så aaaaavundssjuuuuuk! Nanne Grönsvalls låt nynnas i mitt inre.

Jag läser tex. om MarathonMia som tränar NMT med massor av folk tidigt på morgonen. Intervallpass med löparklubbar.
Jag läser om Miranda som springer ett spontant långpass över Stockholm och får sällskap av andra.

Jag vill ocksååååååååå! :) Jag är jätteglad för er skull och önskar jag fick vara med också.
Jag vill ha någon att dela mina äventyr med. Någon att planera med ,någon att resa till tävlingen/träningen med. Någon att dela upplevelser längs banan med, någon att dela eftersnacket med.

Jag skulle inte vilja bo i Stockholm, absolut inte. Jag är alldeles för bonnig och lantis för det, men jag vill ha det som träningen erbjuder i en storstad. Sällskap, möjligheter och utmaningar.

Jag blir sporrad av att läsa om er storstadsbor iaf och jag blir jätteinspirerad och det hjälper mig i min träning. Tack för att ni delar med er! <3

3 kommentarer:

  1. kan känna precis likadant! Vill inte bo i sthlm, men fasiken så mycket kul de hittar på där! Och i skåne (Daniel - Mina utmaningar) brukar de också göra en massa skoj.

    Jag har ett par killar som hittar på skoj här med, men på sin höjd 3gånger om året.

    Kanske får vi lantisar testa att springa och ha videokonferens samtidigt? Eller också inte...
    :-)

    Tre ensamma mil för mig idag.

    SvaraRadera
  2. Tre ensamma mil i snö ät jäkligt bra gjort! Härligt!

    Vi får väl arrangera träningar och åka till varandra. Går ju kanske inte varje helg men nån gång då och då. Vi får höras när det händer nån arrangerad långträning så kanske det passar att dra ihop fler?

    SvaraRadera
  3. Det låter bra! Fick med mig Ida på tre mil till idag. Starkt av henne som inte sprungit sedan innan jul - OCH jobbat natt (i natt alltså...)

    Vore jätteskoj att göra nåt gemensamt ibland!

    SvaraRadera