Jag skriver...

lördag 1 januari 2011

Årskrönika 2010

Vi lägger ett år till, till samlingen. Ett riktigt bra träningsår. Det var året då jag för första gången vann en löpartävling. Jag har nått mina mål med råge och jag mår bättre än någonsin. Livet ler mot mig jag är glad och jag njuter av livet.

2009 sprang jag 197 mil. I år hade det varit kul att nå 300 mil men en förkylning i december och Sälenresan satte käppar i hjulen så det blev "bara" 283 mil. Jag känner mig ändå riktigt nöjd med det.
Jag vann min första tävling i Täby Extreme Challenge 160,9 km och min ultradebut utomlands i Kristins Runde i Norge på 82 km gick ju också strålande och jag var först i mål.
Jag har snittat lite drygt 53 km löpning per vecka under året och varje pass har i snitt varit 16,8 km.

Min ultradebut utomlands. Seger i Kristins Runde, Norge.
59% av årets dagar, dvs 218 dagar av årets 365 har jag tränat.

Sommaren dominerades av löpning med fokus på Skövde 24.timmars. Tyvärr blev jag sjuk och kunde inte ställa upp. Det var bara en ynka förkylning så jag är ändå glad. Det kunde ju varit en långdragen skada. Jag ser fram emot revanschen om en månad i Espoo.

2010 var ändå ett lyckligt år. Jag är riktigt glad och trygg i mitt liv. Jag trivs fantastiskt bra med mina goa barn och min underbara sambo.

Jag startade 2011 med en promenad med Mira och Nova (svärmors hundar) i soluppgången. De flesta låg nog hemma och var trötta efter nyårsfirandet så det var lugnt ute. Solen lyste och det var bara någon minusgrad. Jag laddade in den positiva energin promenaden gav mig. Jag reflekterade över situationen och kände in varje andetag. Andades. Levde, Fanns. Kände tacksamhet för det fina liv jag har.

Imorgon ska jag göra årets första långpass, ~30 km. Det ska bli skönt. Det var längesen nu.

2011 kommer bli ett ännu bättre år. Jag har kalendern fullmatad i vinter och ska sen ta det lite lugnare innan det blir nya äventyr i höst. Vilka tävlingar det blir låter jag framtiden utvisa.

2 kommentarer:

  1. Otroligt många rundor! Några med mig, hahahahaha! Bra jobbat! Lycka till 2011, må dina mål uppfyllas! //A.

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt år!! Önskar dig ett lika fantastiskt 2011 med massor med skön löpning.

    God fortsättning!

    SvaraRadera