Jag skriver...

onsdag 29 december 2010

Utomhus

Att fylla lungorna med syrerik luft, att färdas genom naturen av egen kraft. Hjärtat pumpar runt blodet i kroppen som fylls av endorfiner. Ögat tar in alla intryck av en omvärld som är som hämtad från ett vykort.

Jag älskar att träna utomhus. Att få bli ett med naturen. Igår när jag körde skidor var naturen klädd i vitt. Stora snötunga träd bildade en tunnel. Solen tittade fram. Det är så underbart. Jag åker och ler. Vad lycklig jag är! Vad rik jag är!

Idag gjorde jag dock något helt annorlunda. I höstas vann jag ett veckoträninskort på HK Träningscenter som jag just ny utnyttjar. Jag gick på spinning i morse och tänkte köra lite styrka nu ikväll.
Ensam kommer jag till gymmet. Inte en människa i sikte. Jag går in, klär om och ställer mig på löpbandet en stund. Tycker att jag sprungit flera mil och tittar på displayen som visar att jag sprungit 3 minuter :s Det finns ingen musik i lokalen, allt är tyst. Jag sätter igång min mobil som spelar lite ljuva toner för mig. klockan segar sig fram.
Jag intar roddmaskinen och kör 5 minuter.Så! Nu är jag varm.
Plockar upp lite hantlar och kör ett pass med flera övningar för armar. De skakar och jag är skönt mör. Kör lite rygg och mage också.
Jag är fortfarande ensam. jag sätter mig i bilen och åker hem. Sannolikheten att jag ska skaffa mig ett gymkort är mycket liten. Jag måste hitta andra sätt att träna min överkropp. Imorgon blir det skidor igen och det är iaf lite träning för överkroppen.

Jag gillar att träna utomhus!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig fullständigt. - Det är utomhus träningen ska göras. Men man skulle ju behöva få in lite styrketräning också... Jag har fortfarande inte kommit underfund med hur jag ska få till det.

    SvaraRadera