Jag skriver...

fredag 17 december 2010

Övning ger färdighet

... så sägs det ju. Jag har alltid lämnat in mina skidor för vallning hos Intersport. Det har fungerat perfekt och jag har alltid haft bra fäste och ett jättebra glid. Nu har Intersport slutat valla skidor, pga tidsbrist, och då får man lära sig att göra det själv.
Jag köpte grejer och hundralapparna flög som flyttfåglar. Tejp, valla, skrapor, borstar, vallaväck och nån spray.

Jag och sambon värmde in ny valla, flera gånger. Kämpade för att få bort den gamla tejpen. Och tillslut skrapade vi bort överflödigt valla och "polerade" länge med borsten. Det var lite kul och lite jobbigt. Tur vi kunde vara hos svärisarna för inne i lägenheten hade inte varit någon bra idé.

Idag på lunchrasten skulle premiären ske. Egentligen redan igår men eftersom det var snöstorm så körde jag ett inomhuspass istället. Skidåkningen var jobbig. Jag kan inte säga vilket fel vi gjort med jag fick staka som en galning, även nerför. Så mycket träning som jag fick idag på 10 km har jag aldrig fått. Bra alltså! Eller? När jag ska köra Öppet spår i februari måste jag få vallat ordentligt iaf. Men övning ger färdighet. Kanske lär jag mig valla en vacker dag. :)

Trevlig mysfredag önskar Inga Glid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar