Jag skriver...

tisdag 14 december 2010

Snorunge!

Hur mycket snor ryms det i en människa? Den frågan ställer jag mig. Usch för att vara förkyld! Men jag försöker se det ljusa och njuta av min träningsvila även om det inte är så lätt. igår var det -23 så då kändes skönt att krypa under filten istället.


Jag är hängig och snoret rinner. Jag som vill ut och åka på mina nyvallade skidor. Jag slant på knapparna i söndags och fick iväg en anmälan till Öppet Spår. Det ska bli fantastiskt kul och jag har tänkt på det länge. Nu är beslutet taget och jag ska ta mig från Sälen till Mora igen.

På söndag blir det dock bil till Sälen för att stanna där en vecka. Julen ska firas i lugn i ro med mina barn och sambo. Skönt! Bara vi. Skidåkning, glögg, varm choklad och massa kärlek och mys. Sånt gillas! Vi kommer hem igen på juldagen. (internet tystnad från mig eftersom min nya Iphone hade något fel och är inlämnad, min lånetelefon kan knappt skicka SMS)

Beslut som måste tas inom kort:

Ska jag springa UTMB 2011, eller CCC? Lotteriet sker 22 december så inom 4 dagar måste jag bestämma mig (innan vi åker till Sälen)

Ska jag åka till Rom och springa Marathon i mars? Jag har letat resesällskap och har nu hittat en tjej som jättegärna vill åka till Rom. Hmmm, känns som om jag kommer till Rom.

Dessa beslut ska fattas innan söndag förmiddag. Hur ska jag göra?



Men först är det Espoo som gäller. Dessa nya snyggingar kommer förhoppningsvis att ta mig runt, runt i mååånga mil.

Nu är det en vecka sen jag sprang. Jag längtar och vill. Men avvaktar. Jag vill bli frisk nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar