Jag skriver...

söndag 14 november 2010

76

Stora, svarta siffror på funbeat. Nedräkningen till 24-timmars tävlingen i Espoo, Finland har börjat. 75 dagar kvar tills flyget lyfter.76 dagar kvar till start.


November och december ska vara mängdmånader är det tänkt. Kanske är det inte de månader på året som jag känner för att springa så mycket på. Men nu är målet klart och tydligt. Jag ska göra det! Jag ska komma väl förberedd till tävlingen och jag ska nå mitt mål!
Förra veckan var en fin mängdvecka med nästan 15 mil, denna veckan har varit en barnvecka med endast 3 mil. Återhämtning och laddning inför en ny mängdvecka. Lång och långsam träning. Jag är tokspringsugen och längtar efter imorgon och rundan.

Jag hade planer på att försöka ta mig iväg på en kortis på förmiddagen idag, men sov så länge så jag hann inte innan vi skulle iväg till svärmor på kalas. (Jag måste verkligen prioritera sömnen när jag kan. Har haft stora sömnproblem senaste månaden så när jag kan sova så tar jag tillfället i akt.) Tänkte sen lämna barnen till pappan, för en stund på fars dag, men han hade annat planerat så det blev inget idag.Jag körde träningsfilmen till min pilatesboll istället. Så nu är jag skönt trött i magmusklerna.

Den tyngsta biten på ett träningpass är från soffan till ytterdörren. Imorgon kommer det bli en kakbit för mig. Snart är det imorgon. Snart får jag mina endorfiner igen. Snart får jag springa igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar