Jag skriver...

måndag 25 oktober 2010

SM i lunchintag

många, många människor på en och samma plats. Gekås, Ullared är ett populärt ställe. Oj, oj, oj vad vi fick köa på lördagen. Det var så jag funderade både en och två gånger på vad jag höll på med. Är jag snål så jag vill stå här och vänta och vänta bara för att få handla lite grejer till mindre pengar? Men så snål var jag. För jag väntade, och väntade och väntade. I spöregn. Men vi kom in till slut och det blev många fynd. Söndagen bjöd inte på någon kö. Men ska man åka till Ullared så rekommenderar jag starkt att åka på en vardag. Jag har varit där 3 gånger tidigare på vardagar och har inte alls tyckt det varit mycket folk. Men i helgen var det verkligen på gränsen till vansinne. Men vi hade en kanontrevlig helg i alla fall.

Denna dagen bjöd på ett lunchpass löpning. Jag trodde inte jag skulle hinna för jag hade ett möte strax före lunch och ett kl. 13. Men jag tänkte ta en kortis. En kortis är bättre än ingen alls. Jag tänkte ta en runda på 8 km. Det hade jag tid med. Men när klockan visade 7,9 och jag hade minst 2 km kvar var det bara och lägga på ett kol. Jag hade misstagit mig och var ute på rundan på 10,7 km. Öka, öka, öka. De sista km'arna lyckades jag sänka snittfarten för hela rundan med 10 sekunder. Men det blev ett bra pass i strålande sol.

När jag kom tillbaka in igen var klockan 5 minuter i ett. Jag värmde matlådan i två minuter och kastade i mig den på de resterande tre. Så dagens SM i matlådeintag vann jag. :)
Och jag kom i tid till mötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar