Jag skriver...

torsdag 26 augusti 2010

Väskan är packad och mobilen är stulen!

Nu har jag äntligen bestämt mig! Efter tusen vändor fram och tillbaka har jag bestämt mig för att åka iväg imorgon (om jag inte blir sämre inatt). Jag har inte längre ont i halsen men hostan hänger i, dock i mindre omfattning och jag snorar som tusan.

Jag har dock släppt på kraven och ska springa och lyssna på kroppen. Om inte alls känns som vanligt så kliver jag av helt enkelt. Jag kan ju alltid stanna kvar och va funktionär eller åka hem och sova. Men jag ska prova iaf. Om inte annat får jag träffa en massa trevliga ultramänniskor igen och det är värt mycket :)

En tråkig sak som hände igår var att någon har gått in på mitt kontor på jobbet och tagit min mobil. :( En kollega i rummet bredvid blev av med sin plånbok. Det känns himla trist! Jag har förlorat mycket personlig information som sms, bilder och filmer på barnen osv. Alla mina telefonkontakter måste läggas in på nytt. :(
När jag nu ska åka imorgon bitti så är min bussbiljett en mobilbiljett vilken jag nu givetvis inte har. Men jag skrev ut bekräftelsen jag fått på mail och hoppas jag får komma med bussen då.
Jag har lyckats fixa ett nytt sim-kort nu och fått låna en telefon så jag kan nås och ringa igen. Så jag även kan ta bilder på vår resa till veckan. Jag har ingen kamera utan tar alla bilder med mobilen. Jag får ta tag i och fixa en egen telefon när jag kommer hem igen. Skit! Jag gillade min telefon. En annan tråkig sak är jag måste betala klart den ett havlår till trots att den inte är min ägo längre. Trygg Hansa gav mig lite tillbaka på hemförsäkringen iaf. ++++ till dom för snabb och bra service!!

5 kommentarer:

  1. Angående mobilen: den går att spärra så att ingen kan använda den. Kommer inte ihåg om det var polisen eller försäkringsbolaget som talade om hur. Tror det var polisen. Eller googla hur man gör... Det känns ivf lite bättre att ingen kan använda den :(
    Angående din löpning: oj, take it easy!!! Verkligen! Så att du inte drar på dig något, typ hjärtmuskelinflammation (så tänker jag, men det är verkligen JÄTTEFARLIGT!). Så take it easy som sagt var! Kram.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad anonym jag blev. Det var jag som skrev inlägget ovan Sandra :))
    //Annica

    SvaraRadera
  3. Stort LYCKA TILL, Sandra! Roligt att du kommer iväg. Jag ska hålla tummarna. Kommer det att finnas någon liveuppdatering av loppet på nätet?
    /mats

    SvaraRadera
  4. Jag kommer inte iväg... :'( Jag har strukit mig. Mår sämre idag. Inte värt att riskera att bli långvarigt sjuk eller bli liggande på resan nästa vecka.

    Uppdatering finns på http://www.jogg.se/?sida=ultra

    SvaraRadera
  5. Annica - Både kortet och telefonen är spärrad. Skicka gärna ditt nummer till mig.

    SvaraRadera