Jag skriver...

lördag 21 augusti 2010

Överskottsenergi

Det är svårt att låta bli att springa. Nu är det över 2 veckor sen som det började killa i min hals. Jag hostar fortfarande rätt mycket och det gör ont i halsen. Den här veckan har det bara blivit 2 löppass på totalt 16 km. Alltså mycket lite. :( Jag står nu i valet och kvalet om jag ska vila resten av tiden fram till tävlingen och hoppas på att halsontet försvinner eller springa några kortare turer, som jag skulle gjort om halsen var ok. Pulsen är som vanligt och allt annat känns ok.

Kanske borde jag ringa vårdcentralen? Jag väntar till måndag. Det är ju liksom inte akut...

Jag längtar efter att springa långt. Jag längtar efter att springa i skogen. Jag längtar efter att bli lerig, svett och trött. Jag längtar efter utmattning och endorfiner som skenar i kroppen.

Och jag längtar till nästa fredag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar