Jag skriver...

torsdag 12 augusti 2010

Lera och skog, blött, stenigt och rotigt. Me like!

Idag fick jag vara med när min kompis slog längdrekord. Hon kämpade och slet och vi tog oss 9,2 km. Hon hade bara sprungit 6 km som längst tidigare. Så himla kul att se och vara med när man går över sina gränser. Man klarar så långt mycket mer än man tror. Lycka!

Idag blev det ett oplanerat långpass. Jag hade bara tänkt springa med min kompis efter jobbet men blev sen tillfrågad om jag ville följa med på ett terrängpass och det bangar man ju inte. Så efter avslutat längdrekord så åker jag till nästa pass. Jag och två grabbar sprang till Hultet och skulle ta 16 km där men när stigen viker av till 20 km spåret så valde vi det. Den var omgjord sen jag sprang där sist och nu var det helt obanad terräng i flera km. Ingen stig, bara mossa, sten och skog. Det var blött och lerigt.
Jag är stark! Jag pinnar på! Jag njuter i sommarkvällen. Det var varmt och skönt och att jag var lortig, dyngblöt och luktade sumpmark bekom mig inte. Jag njöt! Jag är ett med naturen och skogen.

Summa summarum blev det 35 km idag. Inte planerat men jättebra och härligt ändå. Imorgon blir det vila och en tripp till Karlstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar