Jag skriver...

fredag 23 juli 2010

Sälen har enorma träningsmöjligheter!

Nu är jag åter på hemmaplan igen. Det har inte blivit någon löpträning i Sälen men lite alternativ motion.

Tisdagen tillbringades på Experium och onsdagen gick till lite Trollskogsvandring och tittande i slalombackarna. Jag tog mig nästan hela vägen upp i Lindvallen genom att springa en bit o sen gå och så fortsatte jag. Det var skönt och jag ville mera men nu var det barnens semester och jag fick lägga band på träningstarmen. När vi sen åkte till Tandådalen för att gå i Trollskogen så skulle vi uppför hela backen innan vi kunde gå nerför genom Trollskogen. så gjorde samma sak här men nu började Lillebror bli trött i benen så jag sprang med honom på ryggen. Det gjorde gött i benen! :)


Torsdagen var det dags att prova DownHill-cykling. Vi hyrde hela utstyrseln till både oss och barnen (vilket var hutlöst dyrt, 2100:-!) Men vi fick en hel dag med rolig cykling både nerför och genom lera och hopp. När vi tog liften längst upp på fjället så kom vi lite fel så vi fick gå över en myr. Jag sjönk långt ner över vaderna släpandes både min och en barncykel. Det var ett tufft jobb och nu har jag träningsvärk i armarna vilket påminner mig om jag borde tränar armarna (mycket) mer. Men vi hittade världens bästa hjortronställe där uppe på fjället. Hjortron överallt!


När man sitter och åker bil kan man fundera. Jag tänker på vilka träningsmöjligheter man ser. "Titta vilken fin backe!" "Åg vilken mysig skogsväg att springa på!" osv osv. Förr när jag hade häst var det ridvägar jag höll utkik efter. Nästa gång jag besöker Sälen sommartid ska jag ta det som ett träningsläger för vilka möjligheter det finns där. Vilken underbart vacker miljö det är där och vad man skulle kunna träna bra. Jag kommer åter!

Imorgon är det morgonlöpning igen och sen 75-årsfest (3 x 25 år) på kvällen så det spörs om jag orkar med någon träning på söndag. Men på måndag kör jag hårt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar