Jag skriver...

lördag 12 juni 2010

Svenska språkets vackraste ord: Sommarlov!

Så går skolavslutningen 2010 till historien. Det är med ståpäls och en lyckotår i ögat jag ser alla barn stå och sjunga "Den blomsterid nu kommer" och "Idas Sommarvisa". Jag riktigt känner deras förväntningar och lycka när hela sommarlovet ligger framför dom. Det kändes som om jag också var en av eleverna och skulle få ledigt i 10 veckor. Men så är inte verkligheten. Jag ska jobba ett par veckor till innan jag får ledigt i 3 veckor. Men jag ser framemot det, precis som barnen när de stod där, alla 335, och skrek i kör; SOMMARLOV SOMMARLOV! Som rektorn sa; Svenskans vackraste ord.

Barnen och jag hade en mysig dag med lunch på restaurang och fixande inför dagens barnkalas. Sen tog vi en tur, Jag sprang och barnen cyklade. De är så duktiga. Bara cyklar där bredvid mig när jag springer. Klagar inte. Cyklar inte ifrån mig, Cyklar de före en bit så väntar de så fort vi korsar en väg. Jag är stolt över mina barn! Det blev bara en kort runda för bonussonen skulle komma. Men varje pass som blir av är ett trevligt pass.

Idag har lillebror haft sitt barnkalas för sina kompisar. 10 barn är många barn. Men de hade kul och det gick bra. Alla nöjda, alla glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar