Jag skriver...

fredag 4 juni 2010

Fullmåne

Den här veckan är en fullspäckad vecka med aktiviteter.
Måndagen ägnades åt utskolningssamtal från dagis med minstingen. Lyckligtvis hann jag med en runda innan sänggåendet.

Tisdag bar det av mot Västerås för EBR Metod- och maskindagar. Ingen tid för löpning. Men vi har haft jättekul med provkörning av grävmaskiner, bandvagnar och ett fantastiskt väder. Strålande sol är ju kanon vid en utemässa. :-)

Mathias, en kollega och vän, och jag vid kvällens middag.
Onsdag kom vi hem från Västerås och med för lite sömn under natten var jag så trött att jag gick och la mig kl 20.00 och hoppade över träningen.
Torsdag (igår) var jag iväg och tittade på avslutningen på musikskolan för min stora kille. De var så duktiga de små barnen. Sen blev det en underbar löprunda. Jag kände mig så stark, så pigg. Jag flög fram. De luktar så underbart i skogen. Solen skiner och allt känns så bra.
Men sen kom natten. Jag var hur pigg som helst. Ögonen ville bara öppna sig. Jag gick upp och åt fil, jag satt vid datorn. Vid 3.00 väckte jag sambon (vilket han bett om ifall jag inte kan sova) Men han var så trött och sa bara -Försök och tänk på något annat än att du måste sova. Jag låg och funderade på det ena och det andra. Vad ska jag ha på mig imorgon? Varför har jag inga sommarskor? Vad ska vi ha för priser på tävlingen på jobbfesten? osv. osv,
Vid 4.00 måste jag ha somnat i alla fall. Slumrade, vaknade, tittade på klockan o slumrade till igen. När klockan ringde var jag sååå trött och ledsen. Undrar hur jag ska orka med jobbet idag?
Jag såg nu att det var fullmåne nu. Jag har haft mina vakennätter vid fullmåne förut. Varför är det så? Vad är det som gör att man sover sämre vid fullmåne? Den här gången visste jag ju inte ens om det förrän efteråt.

Idag ska vi ha fest på jobbet och jag är medarrangör så jag kan inte gärna backa ur och stanna hemma. Men det kanske blir en tidig kväll istället.
Imorgon är vi bjudna på grillfest i Filipstad.
På söndag hoppas jag orka med ett långpass.

Som sagt, en full vecka. Nu ska jag försöka orka ta mig till jobbet.

2 kommentarer:

  1. Är du vaken vid 3-4 kan du väl gå upp och köra ett "morgonpass". Jag brukar visserligen inte gå upp på mina morgonpass förrän vid 5, men det är en kanonstart på dagen och så hinner man ju med träningen fast det är fullt i schemat resten av dagen! :-D

    SvaraRadera
  2. Jo jag tänkte allt på det. :-)

    SvaraRadera