Jag skriver...

onsdag 9 juni 2010

En toppendag!

Idag har det verkligen varit en sån där dag man ser tillbaka på och ler. För att beskriva den närmare så var den så här;
Vaknar av sambons klocka som ringer och jag vet att jag får sova en timme till. Kasching, va gött! Somnar om.
Klockan ringer och jag väcker barnen och vi äter frukost hemma i lugn och ro.
Cyklar med stora sonen till skolan och sen hem igen med lillebror.
Fixar glasstårta som ska vara till hans kalas i helgen. Han är med och vi hjälps åt. Mysigt!
Slänger ihop lite bröd också när ändå elvispen är framme.
Vi äter nybakat bröd och njuter av lugnet.
Sen hoppar jag i springkläderna och springer med lillebror när han cyklar bredvid till dagis. Han ska vara där en halvtimme och träffa sin blivande förskolefröken. Jag hinner med tor skogen och 5 km. Vi hämtar storbror åker hem och packar väskan för att åka och premiärbada på vårt nya badhus, Sannabadet.
Där åker vi vattenrutschkana och bubblar i bubbelpoolen. Leker och simmar runt i bassängen. Vi skrattar, äter glass och jag njuter av deras närvaro.

Vi har verkligen haft en toppendag! Önskar att fler fick uppleva detta. Jag har fått in allt som jag gillar på en och samma dag. Tid med mina barn, egentid, löpning och tid med sambon.
Nu ska jag snart sova och det kommer jag göra med ett leende på mina läppar och hoppas att morgondagen blir lika bra.
Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Bra dagar kan man aldrig få för mycket av. Själv hade jag jordens s--tdag igår!

    SvaraRadera