Jag skriver...

lördag 1 maj 2010

Vila

Jag har sålt min landsvägscykeln nu. Det har ringt hela morgonen så jag börjar fundera på om jag satte för lågt pris. Det är med en tår i ögat som jag såg den lastas här ute, men det är löpningen som mitt hjärta klappar hårdast för så därför ger jag någon annan möjligheten att njuta av min Merida.

Med 70 mils löpning på två månader blir man trött. Den här veckan har verkligen varit en återhämtningsvecka. Jag har ätit, vilat och njutit av barnens närvaro. I morgon ska jag dock få med mig Jörgen på ett terrängpass på 26 km. Det ska bli gött att få lite blodgenomströmning i kroppen igen. Att springa på stigar i skogen ger en sån frihetskänsla. Man andas in den friska, syrerika luften i lungorna och svävar fram över stock och sten. Jag ser fram emot morgondagen och har beställt soligt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar