Jag skriver...

söndag 2 maj 2010

Solen skiner, himlen är blå. Vad det är skönt att leva då!





Så sjöng jag på skolavslutningen i skolan. Den påminner om frihetskänslan när man hade ett helt långt sommarlov framför sig. Nästan samma frihetskänsla är det när man luffsar fram i skogen och solen bryter igenom träden. Eller med vacker utsikt, bara någon meter bredvid vattnet. Vilken förmån det är att man bara kan springa ut i en sån vacker natur som vi har.

Undrar om mina barnbarns barn kommer att ha samma möjlighet?

4 kommentarer:

  1. Hej Sandra!! Vad kul, jag har missat helt att du hade en blogg - nu blir jag stammis här :D

    Kram och lycka till med uppladdningen inför Kristins Runde!

    SvaraRadera
  2. Och jag är stammis på din blogg, Fredrika :-)

    Vi syns säkert snart igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Du måste peka ut den strandsträckan på en karta åt mig! Ser härligt ut. Uptäckte också din blogg nu. Och den har du haft sedan 07... /mats

    SvaraRadera
  4. Mats -> Jag har inte haft bloggen så länge. Jag har bara flyttat den från funbeat.
    Den ena bilden är från Vilången. När jag springer på bergsryggen är vid Ullvättern. Kanonfin runda som Jörgen har rekat ut.

    SvaraRadera