Jag skriver...

måndag 24 maj 2010

Kalas igen med bubblande lycka.

Igår fyllde vårt bonusbarn 8 år. En liten kille som bor hos varannan helg och som nu också ska komma 4 veckor på raken i juni.
Tänk att man ge ett barn så mycket. Bara ett hem med rutiner och kärlek. Men för honom är det inte bara. Hans liv har inte börjat så himla bra. Hans föräldrar har inte varit bra föräldrar. Han har varit med om saker som inte barn ska behöva gå igenom.
Det är härligt att se honom öppna paket efter paket och det bubblar i hans ögon av lycka.
Det är otäcka är när man tänker på hur många barn som far illa. Usch! Jag skulle vilja hjälp dom allihop! Mina små älsklingar var med på kalaset och nu är de hos sin pappa igen eftersom jag åker mot Borgholm redan kl. 5 imorgon bitti. Så jag borde gå och lägga mig nu.

Efter kalaset drog jag ut på en kortis på dryga 9 km. Det gick så himla lätt. Trots nästan 4 mil igår och det är femte dagen i rad med löpning. En burgare på Mc Donalds och prinsesstårta är tydligen en bra uppladdning för ett snabbpass. :)

Go natt! :)


Mina godingar i augusti förra året

3 kommentarer:

  1. Tårta med mycket grädde är bra både som uppladdning och som humörhöjare! :-) För att inte tala om vad 5 dagar på raken med löpning gör! :-D

    SvaraRadera
  2. En stor eloge för det arbetet, ni gör ett stort jobb och en enorm skillnad för honom, borde finnas fler som orkar och vill!

    Lycka till med löpningen, kul att jag hittat din blogg!

    SvaraRadera
  3. Och jag hittade din Karin :-)

    SvaraRadera