Jag skriver...

tisdag 24 juni 2008

En händelserik vardag

Igår hann jag med mycket. Först jobbade jag till 16.00, hämtade barnen på dagis, var hemma 16.40. Då lagade jag mat, gjorde rotfruktsgratäng och grillade kyckling. Medan kycklingen låg på grillen bar jag och äldsta sonen bort de plankor som vi tidigare hade målat. Sen grundade jag de nya plankorna med olja. När maten var klar åt vi, jag plockade undan, diskade av det som inte rymdes i diskmaskinen och satte på kaffe. Gick ut och grundmålade plankorna medan jag drack mitt kaffe, säckade upp 12 säckar med klipp från trädgårdskillen som vi lejt in för att klippa häcken. DÅ när jag stod där o krattade kom vår 4-åring cyklande utan stödhjul! Helt oväntat. Han har inte ens tränat vad vi sett. Han bara trampade iväg på gräsmattan! Vilken goding!
När jag var klar med säckarna gick jag in och nattade barnen.
Sen gick jag ut och plockade ihop leksakerna på gräsmattan och skördade lite rabarber och slängde ihop en rabarberpaj som stod i ugnen medan jag vek ihop kläderna från 3 maskiner tvätt.

Nu hade klockan rusat iväg och gubben min var äntligen klar med all rördragning för el och tv-antenn i vårt nybygge. Det var dags att kolla upp våra nya fönster så de inte var transportskadade, samt maila resultatet till säljaren. När vi äntligen var klara med det var klockan över midnatt. Bara att gå in och bädda ner sig.

Så det blev ingen tid för träning igår. Det var skönt att få så mycket annat gjort igår. Idag ska jag flexa ut och sticka till soptippen med alla säckar jag krattade ihop igår.

En ny härlig dag ligger framför mig! Solen skiner! Ikväll ska jag springa igen! Underbart! Smiley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar