Jag skriver...

torsdag 3 januari 2008

Summering av träningsåret 2007

Aldrig förr har jag tränat så mycket och så målinriktat som 2007. Det har varit enormt kul och lärorikt. Jag har klarat mina uppsatta mål och genomfört de tävlingar jag startat i. Det känns bra när jag summerar 2007. Smiley

Diplomet för En Svensk Klassiker pryder min vägg.
Jag har cyklat runt Vättern.
Jag har skidat 9 mil från Sälen till Mora.
Jag har simmat 3 km i en älv.
Jag har sprungit ett marathon och ännu längre.
Jag har sprungit halvmaran under 2 timmar.
Jag har provat på en Multisporttävling.

Träning (borträknat transportcykling)
244 träningspass
234 timmar och 45 minuter träningstid
50% av alla dagar har jag tränat
103 löppass
5:27 min/km i snitt
30 cykelpass (landsväg och MTB)
24:57 km/h i snitt

Tävlingar
Februari - Öppet Spår
Mars – Skövde 6-timmars
Maj – Göteborgsvarvet
Juni – Vätternrundan
Juli – Vansbrosimningen
September – Multisport Träningstävling DEBUT!
December - Sylvesterloppet

Jag mår bättre än jag någonsin gjort i mitt liv. Min kropp orkar det jag begär av den och det känns så oerhört bra.

Jag behöver träna mer på att ta ut mig mera. Ofta tränar jag på en behaglig nivå och oavsett passets/tävlingens längd så har jag mycket krafter kvar i mål. Jag vill lära mig våga bli riktigt, riktigt trött. O så vill jag lära mig springa lite fortare. :p

2008, here i come!! Smiley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar