Jag skriver...

onsdag 28 februari 2007

Avklarat

I måndags var en lång dag. Klockan ringde 2.25. Då gick jag upp o åt havregrynsgröt. Sen åkte vi från Filipstad kl 3.00. Var framme i Sälen vid 6. Startade strax efter 7.00. Snön vräkte ner och spåren var sladdriga och det gick jättetrögt. Fäste hade jag dåligt med också i all den lösa snön.

Tiden ramlade iväg och jag gick i mål på 10 timmar 10 minuter och 19 sekunder. Känslan att åka upp mot målet och bli påhejad av alla människor längs vägen går inte att beskriva. Helt otroligt alltså!!! Tårarna kom till o med. Smiley Jag är jättenöjd att jag klarade det och kom i mål! Jag hade en liten down-period efter 2-3 mil då jag undrade hur detta skulle gå. Men det var som om jag fick ny energi då och kom igen liksom. Skumt. Har inte upplevt det tidigare men har heller aldrig gjort nåt liknande.

Vi kom hem vid 22,30 och löste av mamma som varit barnvakt. Vid 23.15 landade mitt huvud på kudden efter nästan 21 vakna timmar. Jag var riktigt trött. :)

Igår kändes det i rumpan, vid sidan om svanskotan. Var jättestel i måndags när jag kom i mål efter att jag duschat. Men igår var jag fräschare än jag trodde. Jag hade jätteont i axlarna och mellan skulderbladen när jag åkte. Strechade ut dom hela tiden. Det var nog för jag spännde mig så eftersom jag hade så bakhalt större delen av sträckan.

Jag är iaf jättenöjd att jag kom i mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar